Włożone jeden w drugi arkusze drukarskie są zszywane na grzbiecie specjalną nicią. Następnie pojedyncze zeszyty są układane w stos i razem wiązane.

Nasze szycie nićmi w skrócie

  • najlepsza pod względem jakości technologia oprawy 
  • rodzaj wiązania wymagający dużych nakładów pracy i przez to kosztowny 
  • bardzo dobra wytrzymałość 
  • łatwe rozkładanie 
  • wydrukowany motyw jest dobrze widoczny 
  • na produkty poligraficzne o dużej ilości stron, np. katalogi 
  • wiele możliwości projektowania okładki

Możliwości wykorzystania

Szycie nićmi to klasyk pośród rozwiązań introligatorskich, który daje wiele korzyści. Dzięki stałemu połączeniu stron wyprodukowane w ten sposób produkty poligraficzne są bardzo trwałe i długowieczne. Ta wysokogatunkowa technologia pozwala także na otwarcie na płasko wydrukowanych produktów. W przypadku artykułów łączonych za pomocą kleju może się zdarzyć, że po całkowitym otwarciu publikacji klej zostanie uszkodzony, a pojedyncze strony mogą się oderwać. Szycie nićmi jest dlatego chętnie stosowane w przypadku eleganckich książek w twardej oprawie, np. albumów ze zdjęciami, książek kucharskich czy też publikacji naukowych. Także beletrystyka, powieści, literatura dla dzieci i młodzieży, leksykony oraz komiksy często przybierają postać książek szytych nićmi z twardą obwolutą. Szycie nićmi gwarantuje także, że nawet podczas intensywnego korzystania z książki wszystkie strony pozostaną na swoim miejscu.

Produkty szyte nićmi wyglądają ponadto elegancko i wartościowo. Właśnie ta cecha optyczna ma znaczenie w przypadku magazynów i katalogów, które powinny mieć wysokogatunkowy wygląd. Także wiele notesów jest zszywanych nićmi i oprawianych w twardą okładkę, przez co wyglądają elegancko i są bardziej trwałe. Szycie nićmi to zawsze dobry wybór wtedy, gdy dzieło ma wywoływać specjalne wrażenie oraz gdy ważne są trwałość i wytrzymałość.

„Szycie nićmi przekonuje swoją wysoką jakością. Ta technologia introligatorska ma nie tylko elegancki wygląd, ale gwarantuje także dobre wiązanie pojedynczych stron przez wiele, wiele lat. Z tego powodu nasi klienci wybierają je przede wszystkim do produkcji eleganckich produktów poligraficznych, które są często czytane lub przeglądane – np. publikacji naukowych, ekskluzywnych katalogów produktowych czy magazynów ilustrowanych.

Florian Siedler – kierownik zmiany w dziale produktów wielostronicowych Onlineprinters

Nasze szycie nićmi w szczególe

Alternatywny do szycia nićmi

W zależności od właściwości oraz wymogów odnośnie produktów poligraficznych zmienia się stosowany rodzaj łączenia. Szycie nićmi przeznaczone jest przede wszystkim dla produktów o dużej zawartości stron. To połączenie jest stabilne, jednakże bardziej czasochłonne w obróbce oraz droższe. W zależności od przeznaczenia oraz objętości produktów poligraficznych inny rodzaj łączenia może mieć zalety lub wady. Poniżej wymieniamy kilka przykładów:

  • Klejenie jest szczególnie popularne w przypadku produkcji katalogów i magazynów oraz grubszych czasopism i broszur, gdyż nadaje się także do produktów poligraficznych o większej liczbie stron.
  • W przypadku produktów reklamowych, broszur lub czasopism o małej ilości stron lepszym rozwiązaniem jest szycie klamrami (zszywkami) lub szycie zeszytowe. Na życzenie zamiast zszywek możliwe jest zamówienie eurozszywek, które umożliwiają wpięcie publikacji do segregatora.

Oferujemy szycie nićmi dla następujących produktów:

Aby zamówić katalogi szyte nićmi zamiast standardowych, klejonych, wybierz na stronie produktu w opcjach dodatkowych jako łączenie punkt „Szycie nićmi”.

Zaloguj się
Zapomniałeś hasła
Utwórz nowe konto klienta
Podaj swój adres e-mail
Wprowadź hasło
Jesteś nowy w ONLINEPRINTERS? Zarejestruj się teraz
Sprawdź swój adres e-mail
Po zakończeniu autentyfikacji otrzymasz przez e-mail link ważny przez 1 godzinę oraz dalsze wskazówki na temat resetowania Twojego hasła.
Podaj swój adres e-mail
Wprowadź hasło
Powtórz hasło
Wykorzystujemy przesłane przez Ciebie dane do założenia konta klienta oraz realizacji Twojego zamówienia. Dalsze informacje w zakładce Polityka prywatności.
Czy masz już konto klienta? Logowanie