Tworzenie danych do druku w programie Microsoft PowerPoint 2013

Niniejsza instrukcja nie daje gwarancji utworzenia prawidłowych danych do druku. 
Jest to raczej wskazówka pomocnicza. Jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu danych do druku i postępujesz zgodnie z tą instrukcją, zalecamy Ci zamówienie odpłatnej kontroli druku jako opcji dodatkowej do Twojego zlecenia. 

Programy pakietu Office zasadniczo nie są przeznaczone do tworzenia profesjonalnych danych do druku. Wielu klientów jednak stosuje te programy w codziennej pracy biurowej i narzędzia te często są też wykorzystywane do przygotowania małych projektów do druku. 

W związku z tym pojawia się wiele pytań, przygotowaliśmy dla programów pakietu Office krótką instrukcję przygotowania danych nadających się do druku. 
Instrukcja przygotowana została dla programu Microsoft PowerPoint 2013 na przykładzie zwykłej podłużnej ulotki DIN, którą możesz zamówić na stronie www.onlineprinters.pl.

Tworzenie dokumentu

Po uruchomieniu nowego dokumentu kliknij na ikonę "Rozmiar strony", którą znajdziesz w zakładce głównego menu "Projektowanie strony", aby na początek wprowadzić ustawienia geometrii strony.

Format końcowy ulotki podłużnej DIN możesz pobrać z naszej strony produktu z zakładki "Szczegóły" i wynosi on 10,5 cm x 21,0 cm.

Jednocześnie znajdziesz tam wskazówkę dotyczącą formatu danych wraz z 2 mm spadu na całym obwodzie ulotki. Spad jest potrzebny jako rezerwa przy docinaniu Twojego produktu. Ostateczny format danych wynosi więc 10,9 cm x 21,4 cm. Wpisz wymiary dla formatu papieru w odpowiednie pola.

Umieszczanie tekstów i obrazów

Teraz możesz zacząć pracę nad projektowaniem swojego dokumentu. 

Umieść litery i ważne informacje, takie jak logotypy, adresy, teksty itd., które nie mogą zostać odcięte, odpowiednio daleko od brzegu formatu końcowego (10,5 cm x 21,0 cm). 
Zalecamy odstęp 4 mm od brzegu formatu końcowego z każdej strony (Uwaga, w przypadku systemów reklamowych i broszur zalecenia są inne. Więcej informacji znajdziesz w zakładce "Szczegóły" poszczególnych produktów). Ponadto z każdej strony należy doliczyć dodatek na spad 2 mm, który naturalnie nie może zawierać żadnych istotnych informacji, ponieważ zostanie odcięty. Tym samym odstęp do krawędzi formatu dokumentu (10,9 cm x 21,4 cm) będzie wynosił 6 mm. 

Elementy, takie jak obrazy i tła, które mają rozciągać się do krawędzi formatu końcowego, jak pokazane na przykładzie logo, muszą wychodzić co najmniej 2 mm poza tę krawędź, a więc rozciągać się w pełni do krawędzi formatu danych.

Do plików graficznych zalecamy naszym klientom zasadniczo tryb kolorów CMYK (cyjan, magenta, żółty, czarny), gdyż są to późniejsze kolory druku. Ponieważ programy pakietu Office przewidziane są w pierwszej linii do wyświetlania na ekranie monitora, ten model przestrzeni barw nie jest dostępny. Wszelkie dane (także obrazy dostępne w formacie CMYK) są przekształcane przez program PowerPoint do modelu RGB (czerwony, zielony, niebieski). Drukowane produkty muszą występować w przestrzeni barw CMYK i dlatego będziesz je musiał przekształcić do tego modelu. Ponieważ przestrzeń kolorów RGB jest znacznie większa niż model kolorów CMYK (zawiera po prostu więcej możliwych kolorów), może dojść w takim przypadku do zniekształcenia kolorów. Dotyczy to w szczególności barw mocno nasyconych, błyszczących, potocznie określanych jako krzykliwe i jaskrawe. Przy pomocy swojego programu pakietu Office nie uzyskasz ostatecznego odwzorowania kolorystycznego Twoich danych do druku, gdyż ostateczne przekształcenie danych odbędzie się u nas. 
Kolory te w druku mogą okazać się ciemniejsze i mniej intensywne. 

Ponadto Twoje zdjęcia muszą mieć efektywną rozdzielczość co najmniej 300 dpi (punkty na cal) i być zapisane w formatach *.tif lub *.jpg. Jeśli nie posiadasz programu do obróbki zdjęć, możesz sprawdzić rozdzielczość zdjęcia w programie Windows-Explorer, klikając na zaznaczonym pliku w prawy klawisz myszki i wybierając opcję "Właściwości", a następnie zakładkę "Szczegóły".

Jeśli potrzebujesz pomocy przy umieszczeniu Twoich elementów graficznych, w zakładce "Widok" masz możliwość włączenia Linijek i/lub Linii siatek.

Publikowanie jako PDF

Przed zapisaniem Twojego dokumentu w formacie PDF, musisz wprowadzić następujące ustawienia. Klikając w zakładkę "Plik"w lewym górnym rogu przejdziesz do "Opcji programu PowerPoint".

Upewnij się, że w kategorii "Zapisywanie" aktywowane są opcje "Osadź czcionki w pliku" i "Osadź wszystkie znaki (najlepszy sposób w przypadku edycji przez inne osoby)". Bez tego ustawienia zastosowane przez Ciebie czcionki nie zostaną do nas przesłane w PDF i nie będziemy mogli prawidłowo przetworzyć Twojego dokumentu.

Na koniec możesz zapisać swój dokument w formacie PDF. Odpowiednie okienko dialogowe wyświetli się po naciśnięciu w zakładkę "Plik" w lewym górnym rogu i kliknięciu w opcję "Zapisz jako". 

Jeśli nie masz tej opcji do dyspozycji, możesz pobrać odpowiednie bezpłatne rozszerzenie (Add-In) ze strony Microsoft: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=4d951911-3e7e-4ae6-b059-a2e79ed87041&DisplayLang=de

Następnie wyświetli się poniżej pokazane okienko. Jako "Zapisz jako typ:" wybierz PDF (niestety nie możemy przetwarzać plików XPS) i kliknij na przycisk "Opcje".

Skonfiguruj ustawienia w wyświetlonym okienku zgodnie z poniższym przykładem i potwierdź "OK".

Powrócisz tym samym do poprzedniego widoku. Kliknij w przycisk "Zapisz" i Twój PDF zostanie zapisany. 

Zalecamy ponowną wizualną kontrolę opublikowanego pliku PDF. Skorzystaj w tym celu 
z programu Adobe Reader, który możesz bezpłatnie pobrać ze strony http://get.adobe.com/de/reader/

Zwróć uwagę, że w programie Microsoft PowerPoint nie możesz otworzyć i edytować pliku PDF. 
Plik PDF służy wyłącznie do przesłania nam Twoich danych do druku. Powinieneś także w regularnych odstępach czasu podczas pracy nad projektem i po jej zakończeniu zapisywać swój dokument w formacie pliku PowerPoint *.ppt. Możesz tego dokonać klikając w zakładce "Plik" i następnie opcje "Zapisz" lub "Zapisz jako". Taki plik możesz w każdym momencie otworzyć i edytować. 

Życzymy Ci samych sukcesów przy tworzeniu Twoich druków i już teraz gwarantujemy najwyższą jakość wykonania Twojego zamówienia na stronie www.onlineprinters.pl. 

Twój Zespół Onlineprinters

Zaloguj się
Zapomniałeś hasła
Utwórz nowe konto klienta
Podaj swój adres e-mail
Wprowadź hasło
Jesteś nowy w ONLINEPRINTERS? Zarejestruj się teraz
Sprawdź swój adres e-mail
Po zakończeniu autentyfikacji otrzymasz przez e-mail link ważny przez 1 godzinę oraz dalsze wskazówki na temat resetowania Twojego hasła.
Podaj swój adres e-mail
Wprowadź hasło
Powtórz hasło
Wykorzystujemy przesłane przez Ciebie dane do założenia konta klienta oraz realizacji Twojego zamówienia. Dalsze informacje w zakładce Polityka prywatności.
Czy masz już konto klienta? Logowanie