Rozdzielczość

Rozdzielczość danych do druku determinuje w dużej części jakość druku Twojego produktu. W celu uzyskania wysokiego stopnia szczegółowości (ostrości) przygotuj swoje dane do druku zawsze w podanej rozdzielczości. "Wskazówki odnośnie danych" znajdują się na stronie produktu w naszym sklepie internetowym.

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE W SKRÓCIE:

  • Rozdzielczość: przynajmniej 300 dpi
  • Rozdzielczość w przypadku plakatów i afiszy: przynajmniej 200 dpi
  • Rozdzielczość w przypadku displayów, banerów, flag, grafik, figurek reklamowych, plandek PVC, ram napinających i flag na stoliki: przynajmniej 120 dpi

Jakiej rozdzielczości potrzebuję do moich danych do druku

Zasadniczo dla większości produktów poligraficznych obowiązuje rozdzielczość 300 dpi przy wielkości oryginalnej – zarówno dla pliku z danymi do druku jak i zintegrowanych zdjęć. Podana wartość może różnić się w przypadku produktów wielkoformatowych. Im większy odstęp między motywem a obserwatorem, tym mniejsza może być rozdzielczość.

Rozdzielczość w przypadku plakatów i wybranych systemów reklamowych

Plakaty i afisze powinny mieć rozdzielczość przynajmniej 200 dpi przy wielkości oryginalnej, systemy reklamowe, takie jak displaye, banery, grafiki, figury reklamowe, plandeki PVC, ramy napinające oraz flagi stolikowe przynajmniej 120 dpi przy oryginalnej wielkości. Zwróć uwagę na "Wskazówki odnośnie danych" na stronie produktu w naszym sklepie internetowym.

Rozdzielczość optymalna kontra zbyt niska

Rozdzielczość 300 dpi jest optymalna do druku.
Rozdzielczość 72 dpi nadaje się do druku tylko warunkowo.

Skalowanie i interpolacja

Utwórz plik z danymi do druku zawsze w żądanym formacie wyjściowym, a więc w skali 1:1. To samo dotyczy umieszczonych w nim zdjęć. Unikaj późniejszego interpolowania zdjęć czy ich powiększania. Może to prowadzić do utraty jakości w druku.